تابناک / استاندار گیلان عنوان کرد: تسهیلات بانکی باید به سمت توسعه فعالیت های پایدار روستایی بیشتر هدایت شود تا فعالان بخش تولیدی و صنایع مرتبط با کشاورزی بتوانند از ظرفیت‌های موجود در رونق اشتغال استفاده کنند.
کد خبر: ۷۸۳۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹ 29 September 2019

 

استاندار گیلان

 

تابناک / استاندار گیلان عنوان کرد: تسهیلات بانکی باید به سمت توسعه فعالیت های پایدار روستایی بیشتر هدایت شود تا فعالان بخش تولیدی و صنایع مرتبط با کشاورزی بتوانند از ظرفیت‌های موجود در رونق اشتغال استفاده کنند.

 

ارسلان زارع در جلسه مشترک شورای گفتگوی دولت، بخش خصوصی و توسعه صادرات غیر نفتی استان، با اشاره به اینکه در شرایط کنونی کشور با توجه به اقدامات غیر قانونی و غیر اخلاقی دولت آمریکا، نیازمند تقویت حضور و نقش‌آفرینی بخش خصوصی در اقتصاد ملی و بسترسازی برای رونق صادرات هستیم، افزود: قطعا حاصل این تلاش، پویایی و رونق صادرات و افزایش درآمد ملی است.

وی با اشاره به اینکه بودجه سال آینده عمدتا مبتنی بر صادرات غیر نفتی، فعالیت‌های اقتصادی و درآمدهای مالیاتی خواهد بود، اظهار کرد: سال آینده این سیاست به صورت ارادی در تدوین بودجه اتفاق می‌افتد.

نماینده عالی دولت در گیلان بر ضرورت تسهیل زمینه فعالیت بخش خصوصی و شرکت‌های تعاونی از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی تاکید و تصریح کرد: لازم است چالش‌های حوزه سرمایه‌گذاری در استان به درستی ارزیابی و درباره آن چاره‌اندیشی شود و در این مسیر کاهش بروکراسی اداری و تسهیل در مشارکت فعالان بخش خصوصی همواره در دستور کار قرار گیرد.

زارع با اشاره به راهبرد تعیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب و برنامه‌های رئیس‌جمهور در راستای اقتصاد مقاومتی، گفت: برای معرفی فعالیت‌ها، تولیدات، توانمندی‌ها و فناوری‌های بخش کشاورزی، پارک علم و فناوری، شرکت‌های دانش بنیان، صمت، جهاد کشاورزی و شیلات استان گیلان در کشورهای دیگر باید پویایی بیشتری داشته باشیم.

وی بر ضرورت گسترش فعالیت‌ شهرک‌های گلخانه‌ای و صنایع تبدیلی تاکید کرد و متذکر شد: در این مسیر بانک‌ها با پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در رونق فعالیت‌های تولیدی نقش‌آفرینی کنند.

استاندار گیلان عنوان کرد: تسهیلات بانکی باید به سمت توسعه فعالیت های پایدار روستایی بیشتر هدایت شود تا فعالان بخش تولیدی و صنایع مرتبط با کشاورزی بتوانند از ظرفیت‌های موجود در رونق اشتغال استفاده کنند.

وی ادامه داد: با ثبات نسبی اقتصادی که در کشور وجود دارد و با توجه به شرایط بین‌المللی و تحمیل تحریم‌ها باید از مهمترین مولفه‌های رشد اقتصادی از جمله صادرات بهره بیشتری ببریم.

زارع صادرات را موتور محرکه رشد اقتصادی دانست و افزود: با شناسایی ظرفیت‌ها، حل مشکلات و تقویت آنها می‌توانیم زمینه صادرات را با افزایش کیفیت کالا و تولیدات و کاهش قیمت به لحاظ رقابت پذیری افزایش دهیم.

نماینده عالی دولت در گیلان برگزاری نمایشگاه توانمندی محصولات گیلان در کشورهای دیگر را یک اقدام مثبت ارزیابی کرد و گفت: توسعه صادرات در قالب سیاست‌های برون‌گرایی از جمله راهبردهای ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب به ستاد اقتصاد مقاومتی است.

وی به اهتمام دولت تدبیر و امید در افتتاح راه‌آهن قزوین - رشت در نیمه اسفندماه سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: بنا داریم در زمان مقر این خط ریلی به بندر انزلی و بندر کاسپین و سپس بندر آستارا متصل شود تا با تکمیل کریدور شمال - جنوب شاهد رونق صادرات در این محور باشیم.

زارع به رشد 80 درصدی صادرات از طریق شرکت‌های تعاونی در سال 97 نسبت به سال 96 اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از جلوه‌های حضور بخش خصوصی از طریق فعالیت‌ شرکت‌های تعاونی است.

استاندار گیلان همچنین بر ضرورت تقویت صادرات محصولات راهبردی گیلان از جمله تولیدات کشاورزی تاکید و تصریح کرد: به منظور دستیابی به هدفگذاری تعیین شده 500 میلیون دلاری صادرات از گیلان باید دستگاه‌هایی همچون صمت و جهادکشاورزی درخصوص تشکیل میز کالایی و صادرات مصالح ساختمانی، کاشی، سرامیک، مواد شیمیایی، گونی، کنف، کیوی، مرکبات، گل و گیاه، گوشت مرغ، ماهی و چای به کشورهای هدف حوزه سی.آی.اس و نیز آذربایجان، روسیه و عراق اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با تاکید بر سوق دادن تسهیلات بانکی به سمت افزایش کمی و کیفی محصولات تولیدی گیلان، اظهار کرد: سال گذشته 870 هکتار از اراضی شیب‌دار به منظور کشت محصولات باغی واگذار شد که امسال با شرط اولویت واگذاری به افرادی که از طریق آبیاری تحت فشار اقدام به کشت محصولات می‌کنند می توانیم این میزان را به یک هزار هکتار افزایش دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار